TOP 4 idėjos darželio auklėtojui: žaidimai, bendradarbiavimas ir įvairovė

Ikimokyklinio ugdymo bendruomenei skirta konferencija „Darželio bendruomenės galia“ buvo pirmoji mūsų organizuota būtent šiai auditorijai, tačiau, tikimės, tikrai ne paskutinė. Kalbėdami su darželių darbuotojais ir švietimo ekspertais jaučiame, kad kiekviena iniciatyva sektoriuje priimama entuziastingai ir noriai. Šiandien dalijamės pagrindinėmis pirmojoje konferencijoje nuskambėjusiomis idėjomis ir mintimis. Dalyvavusius kviečiame prisiminti, o konferencijoje nebuvusius įsikvėpti tolimesniems darbams.

„Draugiškas darželis vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų

Benedikta Dikavičiūtė, Vilniaus specialiojo lopšelio-darželio „Čiauškutis“ socialinė pedagogė.

„Vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų (ASS), neretai prikabinama puokštė etikečių – nekalbantis, neklaužada, nedraugiškas. Tačiau žinant, kokie ypatumai slypi po ASS, ir pasirenkant tinkamus ugdymo būdus, galima padėti vaikui atsiskleisti visomis prasmėmis – bendravimo, elgesio, kalbos ir kt.“

„Naratyvinis žaidimas – aukščiausių vaiko gebėjimų išbandymas”

Giedrė Sujetaitė-Volungevičienė, VDU Švietimo akademijos Žaidimų tyrimų laboratorijos tyrėja, vaikų darželio “Istorijų namai” psichologė.

„Remiantis tyrimų duomenimis, išplėtota žaidybinė veikla kuria tinkamiausią aplinką kultūrinei vaiko raidai ikimokykliniame amžiuje. Žaisdamas vaikas parodo aukščiausius savo gebėjimus ir kelia sau vis didesnius tikslus. Naratyvinės žaidimo pedagogikos centre yra bendrai vaikų ir suaugusiųjų kuriamas žaidimas, per kurį yra realizuojami pagrindiniai vaikų raidos, ugdymosi ir mokymosi tikslai.“

Atsakomybės pasidalinimas: tėvų ir mokytojų sėkmingo bendradarbiavimo svarba vaikų ugdymo procese“

Ieva Dulinskaitė – „Paramos vaikams centro“ psichologė, socialinių emocinių įgūdžių lavinimo programos „Antras žingsnis“ vadovė.

„Tiek tėvams, tiek auklėtojams labai rūpi vaikų vidinis pasaulis, o dažniausiai nesusikalbėjimas ir priešprieša įvyksta tuomet, kai abi pusės ima nerimauti, jog kitiems vaikas rūpi mažiau. Todėl labai svarbu iš anksto įsivardinti tikslus, kurių siekiama ugdymo metu, suvienodinti nuostatas, kurios padės vaikui susidaryti nuoseklų ir vieningą pasaulio bei suaugusiųjų vaizdą. Taip pat – laiku pastebėti natūraliai kylančius nuomonių skirtumus, kurių konstruktyvus aptarimas leidžia pakartotinai pasitvirtinti mintį, kad mums visiems – tiek auklėtojams, tiek ir tėvams, labai rūpi, kad vaikai augtų laimingi.“

„Išmanūs, itin jautrūs, hiperaktyvūs šiuolaikiniai vaikai: kaip geriau juos suprasti ir kūrybiškai drausminti?“

Rasa Šilalytė, klinikinė psichologė, jungiškos krypties psichoanalitikė.

„Svarbu dar labiau suprasti ir atrasti ryšį su šiuolaikiniais vaikais. Ar jie priklausomi nuo išmaniųjų įrenginių ar ypatingai gabūs? Nepaklūstantys autoritetams, negerbiantys ribų ar turintys itin stiprią savivertę ir teisingumo jausmą? Hiperkatyvūs ar ypatingai jautrūs? Verta ir giliau pažvelgti į visuomenės procesus, kurie formuoja šiuolaikinės kartos vaikų bruožus; bei susipažinti su klinikinėmis psichologinėmis teorijomis ir pavyzdžiais. Konferencijoje galėjome išbandyti praktiškai, bet ir nedalyvavusiems galima patiems pabandyti ieškoti ir atrasti būdų, kaip kūrybiškai, pasitelkiant autentiškumą, emocinį intelektą ir pagarbą išlaikyti drausmę grupėje ir būti tikru autoritetu Alfa kartos vaikams.“

Visos naujienos

Turite klausimų? Susisiekite


Neteisingas el. pašto adresas!
Laukelis yra privalomas!

Laukelis yra privalomas!


Success

Ačiū už žinutę!

Jūsų užklausa išsiųsta. Pasistengsime į ją atsakyti kaip įmanoma greičiau.

Adresas

K. Kalinausko g. 9A,
Vilnius, Lietuva

Naujienų prenumerata

Blogas el. pašto adresas!

Prenumerata užsakyta!