(Ne)patogi klasė: tarp skambių frazių ir realybės

Dar XX a. pabaigoje švietimo erdvėje prasidėjo aršios diskusijos apie demokratinės, įvairiapusiškos ir prie įvairių skirtingų vaikų poreikių prisitaikančios mokyklos kūrimo svarbą. Itin didelis dėmesys buvo skirtas specialiuosius ugdymosi poreikius turintiems vaikams ir integraliojo ugdymo sistemos kūrimui bei plėtojimui.Diskusijos šia tema netyla ir šiandien, tačiau vis dar negalime pasigirti, jog parengėme švietimo sistemą, kuri užtikrintų kokybišką integruotą ugdymą bei kiekvieno besimokančiojo individualius poreikius.

Šalia netylančių ir sistemos tobulinimo neskatinančių diskusijų, kasmet matome ir girdime apie didėjantį specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičių. Vien šie du faktai įrodo, jog ši tema yra itin aktuali mūsų visuomenėje, o prie galimų problemos sprendimo būdų paieškos turėtų prisidėti visi švietimo srityje dirbantys sektoriai ir už ugdymo kokybę atsakingi asmenys.

Socialiniuose tinkluose bei viešojoje erdvėje galime pamatyti, jog pastaruoju metu atsiranda vis daugiau organizacijų, asociacijų, draugijų, kurios rūpinasi ne vien specialiuosius ugdymosi poreikius turinčiais vaikais ir jų tėvais, bet ir visuomenės švietimu. Tačiau ar tikrai tai galėtume pavadinti integruotoju ugdymu? Deja, ne. Sveikintina šių organizacijų veikla, kurios dėka vis daugiau žmonių Lietuvoje suvokia, jog darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, nors ir reikalauja daugiau dėmesio bei pastangų, duoda rezultatų, nes yra ugdomas žmogus, asmenybė, kuri ilgainiui gali tapti pilnaverčiu visuomenės nariu. To užtikrinimui trūksta tikrai nedaug – bendrojo lavinimo mokyklose priimti ir gebėti dirbti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais. Tiesa, visiems daug kartų girdėtą frazę „lengva padaryti, bet sunku įgyvendinti” galime pritaikyti ir šioje situacijoje, tačiau negalime teigti, jog tai yra neįmanoma.

Kalbėdami apie integruotąjį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose pirmiausia turėtume suvokti, jog reikalingas sisteminis pokytis. Šiuo metu didžiausia atsakomybė krenta ant mokytojo pečių. Jis tampa jungtimi tarp švietimo politikų ir mokyklos bendruomenės narių, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ir jų tėvų bei klasės bendruomenės, švietimo sistemoje disponuojamų dokumentų ir realybės, su kuria susiduria kasdien klasėje.

Antra, atsižvelgiant į Lietuvos švietimo sistemoje susiklosčiusią situaciją: lėšų stygių, itin didelį pagalbos specialistų trūkumą, egzistuojančias neigiamas nuostatas ir mokytojams keliamus reikalavimus, būtinas bendradarbiavimas, asmeninių nuostatų keitimas ir tinkamo pasiruošimo metodiniu požiūriu skatinimas. Ieškant efektyvių problemos sprendimų būdų būtina kalbėti apie mokyklos, tėvų ir kitų institucijų partnerystę bei mokytojų naudojamus efektyvius, integruotąjį ugdymą užtikrinančius metodus.

 

Edukatoriai.lt  kviečia pakalbėti apie tai net 3-uose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyksiančiose  konferencijose

„(Ne)patogi klasė: darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais“.

 

Konferencijos turinys skirtas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų mokytojamskurie vis dar neranda atsakymų, kaip pritaikyti ugdymo turinį mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokytojams, kurie tiki, jog lygių ugdymosi galimybių ir švietimo prieinamumo principai gali tapti ne vien skambiomis frazėmis tarptautiniuose dokumentuose, bet ir realybe.

Daugiau informacijos ir registracija:

– Konferencija Vilniuje: http://bit.ly/35m01VI
– Konferencija Kaune: http://bit.ly/33hk6uO
– Konferencija Klaipėdoje: http://bit.ly/2OxJzvD

Visos naujienos

Turite klausimų? Susisiekite


Neteisingas el. pašto adresas!
Laukelis yra privalomas!

Laukelis yra privalomas!


Success

Ačiū už žinutę!

Jūsų užklausa išsiųsta. Pasistengsime į ją atsakyti kaip įmanoma greičiau.

Adresas

K. Kalinausko g. 9A,
Vilnius, Lietuva

Naujienų prenumerata

Blogas el. pašto adresas!

Prenumerata užsakyta!